Tagi

,

Istnieje kilka podstawowych etapów, dzięki którym można radzić sobie z rozwiązywaniem sporów w miejscu pracy. Za każdym razem, gdy grupa ludzi współdziała nad zleconym im zadaniem istnieje duża szansa, że pojawią się konflikty. Nieraz zaradzenie kłopotom jest nieskomplikowane do zrealizowania, lecz w innych przypadkach sytuacja może się wymknąć z pod kontroli bardzo szybko tworząc wrogie środowisko pracy dla wszystkich.

Jednym z największych błędów jakie popełniają szefowie i menedżerowie celem uniknięcia kłopotów jest nadzieję w to, iż pracownicy sami będą na siebie skupiać uwagę i kontrolować się nawzajem. To jest błąd. Niekiedy kłopoty wydają się rozwiązane, ale w rzeczywistości „gotują się” w ludziach oczekując na okazję do „wybuchu”.

Ważne jest, aby rozwiązać każdą sytuację tak szybko, jako to będzie osiągalne. Pierwszym krokiem jest spotkanie się z obiema pokłóconymi stronami jednocześnie. Sporo osób popełnia błąd spotykając się oddzielnie ze stronami konfliktu. To niejednokrotnie powoduje jeszcze większą niechęć. Poprzez zbiorowe narady nikt nie poczuje się wzgardzony bądź zaatakowany.

Przyznanie wszystkim zaangażowanym sposobności na porozmawianie o swoich obawach jest najlepszym sposobem na polubowne rozwiązanie. Każdy człowiek winien dostać parę minut by przemyśleć sytuację. Wtenczas będzie on mógł zaoferować parę pomysłów, żeby jak najskuteczniej rozwikłać kłopot. To daje każdemu poczucie bycia słyszanym i jest konstruktywnym sposobem na powrót na poprawne tory.

Istotne jest aby podkreślić to, iż ludzie nie muszą się lubić, ale powinno się traktować się z szacunkiem i uprzejmością.

Postępując krok po kroku realne jest skuteczne rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy. Nieprzyjazne środowisko dotyczy wszystkich zatrudnionych. Jeżeli problemy pozostaną zlekceważone będą szybko przyrastać. Rozwiązanie umowy o pracę to ostateczność.

Advertisements